Αξιοτιμες κυριες και αξιοτιμοι κυριοι,

Εμείς οι άνθρωποι που δρούμε μέσα στο Θέατρο Χαλκίδας, που φωτίζουμε τις ζωές μας δημιουργώντας και εσείς που στηρίζετε τις δράσεις του, είσαστε και είμαστε αυτό που λέμε το σύνολο της κοινωνικής ζωής του τόπου.

Εμείς και εσείς, μπορούμε να χτίζουμε πολιτισμό, να πορευόμαστε πεισματικά για έναν καλύτερο, ομορφότερο και δημιουργικότερο κόσμο.

Η ανάγκη για πολιτισμό, για δημιουργία, για ζωή, η ανάγκη να λευτερωθούμε από την πρωτοφανή για τα χρονικά πανδημία και να ανοίξουμε πάλι τα φτερά μας, η ανάγκη να ανταμώσουμε, να δώσουμε και να πάρουμε, να εκφραστούμε και να γίνουμε αποδέκτες συναισθημάτων, γίνεται φέτος πιο επιτακτική από ποτέ!

Το Θέατρο Χαλκίδας, το 2021, γιορτάζει 40 χρόνια από την ίδρυσή του. Στα χρόνια δράσης του έχει δεκάδες θεατρικές παραστάσεις, εκδηλώσεις, δρώμενα, αφιερώματα και συμμετοχές σε πανελλήνια φεστιβάλ. Επιπλέον, από το 2012 έχει δημιουργήσει τον Πολιτιστικό Χώρο Αυλιδείας Αρτέμιδος, μετατρέποντας τον Όρμο Μικρό Βαθύ Αυλίδας σε εφήμερο θέατρο όπου κάθε καλοκαίρι λαμβάνουν χώρα τα σπουδαιότερα πολιτιστικά δρώμενα του Νομού της Εύβοιας.

Η αμέριστη προσφορά της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και η στήριξη του Δήμου Χαλκιδέων μας ωθούσαν να βάζουμε μεγαλύτερους στόχους. Έτσι, το 2017 κάναμε ένα μεγαλεπήβολο βήμα, επεκτείνοντας την πολιτιστική δράση στο χώρο, δημιουργώντας το bio-Mechanical festival. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, παρουσιάζονται  δράσεις από όλο το φάσμα των τεχνών κάθε χρόνο και έτσι, το φεστιβάλ, έχει πάρει διεθνείς διαστάσεις. Το εγχείρημα πέτυχε! Καρποί των προσπαθειών μας είναι η αυξανόμενη επισκεψημότητα καλλιτεχνών και θεατών, όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Χωρίς την ουσιαστική υποστήριξη των επαγγελματιών της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, δεν θα μιλούσαμε σήμερα για τέτοιο φεστιβάλ. Αρωγοί αυτά τα τέσσερα τελευταία χρόνια ήταν η  Βουλή των Ελλήνων, το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΕΟΤ, η ΕΦΑ Εύβοιας και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Μεγάλος χορηγός και συν-διοργανωτής από το 2012 έως σήμερα είναι ο Αναγκαστικός Συνεταιρισμός Βαθέος Αυλίδας.

Το 5ο bio – Mechanical Festival με θεματική ενότητα «Παλίμψηστο #21» θα διεξαχθεί στον Πολιτιστικό Χώρο Αυλιδείας Αρτέμιδος από τις 2 Ιουλίου έως τις 2 Αυγούστου 2021 με συνδιοργανωτές την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, τον Δήμο Χαλκιδέων, τον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Βαθέος Αυλίδας και τον Οργανισμό Λιμένων Εύβοιας.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ, το Θέατρο Χαλκίδας θα ανεβάσει την Αριστοφανική κωμωδία «Βάτραχοι», σε μετάφραση Κώστα Ταχτσή και σκηνοθεσία Μαρίας Βαρδάκα.

Για το φετινό φεστιβάλ το Θέατρο Χαλκίδας δέχθηκε 59 αιτήσεις, χωρίς φυσικά να μπορεί να φιλοξενήσει όλες τις παραγωγές. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή επέλεξε ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του Θ.Χ., να παρουσιάσει έναν μήνα σπουδαίες παραγωγές από όλο το φάσμα των τεχνών.

Παράλληλες εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται στην πόλη της Χαλκίδας και την Αρτάκη.

Για ακόμα μια φορά και κάτω από αντίξοες συνθήκες λόγω της πανδημίας Covid-19, έχουμε ετοιμάσει ένα μήνα πολιτισμού για την Χαλκίδα και τη Στερεά Ελλάδα. Η δράση και η προσφορά είναι για εμάς ανάγκη! Ελπίζοντας ότι θα συμβάλλετε με τη χορηγία σας σε αυτό το μεγάλο εγχείρημα, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε εκ των προτέρων!

 

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Θεάτρου Χαλκίδας

Η Πρόεδρος

Ζωή Λιβανίου

Το θεατρο χαλκιδασ

Από το 1974 είχε ξεκινήσει ένας μικρός πυρήνας ανεβάζοντας την παράσταση «Το νησί της Αφροδίτης», σε σκηνοθεσία Μιχάλη Αχουριώτη ως Ευβοϊκό Θέατρο (ένα χρόνο μετά την εισβολή στην μαρτυρική Κύπρο). Στη συνέχεια η «Ευβοϊκή Εταιρία Θεάτρου»  -προάγγελος του Θεάτρου Χαλκίδας, το 1979, είχε την τιμή να είναι οικοδεσπότης στο 1ο φεστιβάλ «Άρμα Θέσπιδος» με Γενικό Διευθυντή τον μεγάλο μας ηθοποιό Θάνο Κωτσόπουλο. Το 1ο φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Χαλκίδας, με τη συμμετοχή του θεάτρου μας στο έργο του Κώστα Μουρσελά «Ω! Τι κόσμος μπαμπά» και σε σκηνοθεσία του Θανάση Αγγέλου, με την αμέριστη στήριξη του τότε Δημάρχου Γιάννη Σπανού. Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο κινηματοθέατρο ΛΟΥΣΥ και πήραν μέρος θίασοι από την Κρήτη έως την Αλεξανδρούπολη. Ένα χρόνο μετά, πήρε μέρος στο φεστιβάλ της Ιθάκης με την κωμωδία του Γιάννη Σκαρίμπα «Τα Καγκουρώ» σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Βιαστικού.

Το 1981 κατατίθεται το καταστατικό του στο πρωτοδικείο και ιδρύεται το Θέατρο Χαλκίδας. Έχουν περάσει 40 χρόνια, άνθρωποι από όλες τις κοινωνικές ομάδες και από όλα τα επαγγελματικά στρώματα έβαλαν το λιθαράκι τους ώστε σήμερα να γιορτάζουμε την πορεία του. Όπως έγραψε η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», σε ένα της αφιέρωμα το 1982, «επιστήμονες και οικοδόμοι έφτιαξαν θέατρο στη Χαλκίδα». Το Θέατρο Χαλκίδας έγινε «μπουλούκι» στην ανάγκη να φτάσει θέατρο στα χωριά της Εύβοιας και της Βοιωτίας. Πολιτιστικοί σύλλογοι και εργατικά σωματεία καλούσαν τους καλοκαιρινούς μήνες, το Θ.Χ. να δώσει  παράσταση.

Στην μεγάλη του αυτή πορεία, το Θέατρο Χαλκίδας έγινε το θέατρο της Πόλης, προχώρησε σε μεγάλους στόχους, ρίσκαρε, κέρδισε, πάλεψε μέσα σε αντίξοες συνθήκες, είχε αστοχίες, αλλά πάντα προχωρούσε. Προχωρούσε, γιατί υπήρχαν οι άνθρωποι, θεσμικοί και επαγγελματίες του τόπου, που ‘’έδιναν’’ το δικό τους μερίδιο στον πολιτισμό.

Από το Θέατρο Χαλκίδας πέρασαν νέοι με μεράκι, ονειροπόλοι και ταλαντούχοι, που σήμερα είναι επαγγελματίες ηθοποιοί και συνεχίζουν να στηρίζουν το Θ.Χ., όπως είναι οι:  Γιώργος Σμπυράκης, Γαλήνη Τσεβά, Τόνια Γεωργιάδου, Αργύρης Αγγέλου, Καλή Δαύρη, Γιώργος Μπένος.

Είναι γεγονός, πως χωρίς την στήριξη της τότε Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της Περιφέρειας -τα τελευταία χρόνια-, του Δήμου Χαλκιδέωνς και των επαγγελματιών της πόλης, του Νομού και της ευρύτερης περιοχής, ο βίος του Θ.Χ. θα ήταν μικρότερος!

Τις παραστάσεις του Θεάτρου Χαλκίδας, ‘’έχτισαν’’ αξιόλογοι σκηνοθέτες και εκτός από εκείνους που αναφέρονται πάρα πάνω, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στους: Δημήτρη Θεοδώρου, Τάσο Παπαδάκη, Λένα Φιλίπποβα, Γιάννη Κατσάνο, Βάσω Λευκούδη, Πέπη Οικονομοπούλου,  Ευδοκία Ζέρβα, Γιώργο Σμπυράκη, Μαρία Βαρδάκα, και Μαρίνα Μέργου.

Δεκάδες άνθρωποι των Γραμμάτων και των Τεχνών, ήρθαν στην πόλη μας για να μιλήσουν, καλεσμένοι σε ημερίδες, σεμινάρια και εκδηλώσεις. Ενδεικτικά αναφέρονται: ο ηθοποιός Λυκούργος Καλλέργης, οι συγγραφείς Κώστας Μουρσελάς και Γιάννης Χρυσούλης, ο πανεπιστημιακός & κριτικός Κώστας Γεωργουσόπουλος, ο θεατρικός  συγγραφέας Λεωνίδας Τριβιζάς, η ζωγράφος Μαρία Σκουλά, οι σκηνοθέτες Δημήτρης Μαυρίκιος, Σταύρος Ιωάννου, Νίκος Αλευράς, οι θεατρολόγοι Τόνια Καράογλου, Δήμητρα Βαμβακάρη, Ηλέκτρα Μήτσουρα, Κορίνα Χαρίτου, οι καθηγήτριες πανεπιστημίων Βάσια Μαρκίδου και  Αμαλία Μπαλούρδη και τόσοι άλλοι.  

BIO – MECHANICAL FESTIVAL

Το 2011, ανακαλύψαμε το ανενεργό λατομείο, δίπλα στις εγκαταστάσεις των Τσιμέντων Χαλκίδας -οι οποίες βρίσκονταν σε λειτουργία- και ‘’στήσαμε’’ το Θέατρο Αυλιδείας Αρτέμιδος με την αρωγή της Περιφέρειας Εύβοιας, του Δήμου Χαλκιδέων και του Αναγκαστικού Συνεταιρισμού Βαθέoς – Αυλίδας. Από το 2017, το Θέατρο Χαλκίδας καθιέρωσε το bioMechanical festival, στο Θέατρο Αυλιδείας Αρτέμιδος. Η Χαλκίδα γίνεται πόλος έλξης για το κοινό, ο Αρχαιολογικός χώρος του ναού της Αυλιδείας Αρτέμιδος αναγνωρίζεται, αναδεικνύεται και προστατεύεται! Η πληγωμένη περιοχή της Αυλίδας αξιοποιείται για πολιτισμό και η γνωριμία με το τόπο και την ιστορία του γίνεται σκοπός.

Το Θέατρο Χαλκίδας σε συνεργασία με τον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Βαθέος Αυλίδας, διοργανώνει από το 2017 το bioMechanical Festival, στον Πολιτιστικό Χώρο Αυλιδείας Αρτέμιδος στον  Όρμο Μικρό Βαθύ.

Οι στόχοι του Φεστιβάλ είναι:

  1. Η καθιέρωση ενός θεσμικού πολιτιστικού ενδιαφέροντος δίνοντας σε ομάδες νέων Καλλιτεχνών, Εκπαιδευτικών Συλλόγων και Χορωδιών την δυνατότητα να παρουσιάσουν τα έργα τους.
  2. Η καθιέρωση της Χαλκίδας και της ευρύτερης περιοχής ως ένα τουριστικό προορισμό ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
  3. Η συμβολή στη δημιουργία νέων αυθεντικών και Πολιτιστικών τάσεων οι οποίες αντικατοπτρίζουν την δυναμική και τις δυνατότητες των νέων δημιουργών της τοπικής κοινωνίας ανεξαρτήτως ηλικία.
  4. Να αξιοποιήσει Πολιτιστικά και να αναδείξει τον αρχαιολογικό χώρο της Αυλιδείας Αρτέμιδος.

Το bMF έχει όραμα να εδραιωθεί ως  πολιτιστικός θεσμός, ο οποίος αναδεικνύει την ιστορία του μυθικού τόπου, παρέχοντας καλλιτεχνική στέγη, τόσο για τις θερινές Πολιτιστικές εκδηλώσεις του Θεάτρου Χαλκίδας όσο και άλλων τοπικών και περιφερειακών πολιτιστικών σχημάτων.

Το Φεστιβάλ φιλοδοξεί να φιλοξενήσει μορφές θεαμάτων από όλη την Ελλάδα και το

εξωτερικό οι οποίοι εστιάζουν σε ένα είδος Θεάτρου που θέτει το ανθρώπινο σώμα ως κεντρικό εργαλείο έκφρασης συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην κοινωνικοπολιτική αφύπνιση του θεατή .

Γιατί το Biomechanical festival στον πολιτιστικό χώρο της Αυλιδείας Αρτέμιδος;

Σήμερα που το φυσικό τοπίο έχει μεταμορφωθεί σε βιομηχανικό κουφάρι,

το bio-Mechanical festival στον πολιτιστικό χώρο της Αυλιδείας Αρτέμιδος αναζητά ανθρώπινους πόρους (bio) και και κατ ́επέκταση χειρονομίες πολιτισμού, ώστε να επουλωθούν οι πληγές αυτού του χώρου στον οποίο κυριάρχησαν για πολλές δεκαετίες οι μηχανές (mechanical).

ΙΣΤΟΡΙΚΌ φεστιβαλ

2017
To bMF ξεκινά

 

Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Γιάννης Κατσάνος.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις εκδηλώσεις:

1 Τρωάδες του Ευριπίδη

 Σκηνοθεσία Στέφανος Κυριακίδης

Παραγωγή Κέντρο Αρχαίου Δράματος και Θεάματος

2. Iphigenie Collage

 Το Μουσικό Γυμνάσιο Χαλκίδας δημιουργεί ένα μουσικό θεατρικό Κολλάζ βασισμένο στο έργο του Γκλουκ και του Ευριπίδη

Παραγωγή Μουσικό Γυμνάσιο Χαλκίδας «Νίκος Σκαλκώτας»

3. Λέξεις μηχανική και α – μηχανές

Απαγγελίες δραματοποιημένες αφηγήσεις

Σύνδεσμος Φιλολόγων Ευβοίας


Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν και παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις του: 7.500 άτομα.

2018
2ο bMF 

Θεματική Ενότητα: «Είδωλα»

Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Κατσάνος Γιάννης

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις εκδηλώσεις:

1 Θεατρική παράσταση Χοηφόροι Αισχύλος

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

2 Κινηματογράφος Ταινίες Σπουδαστών της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ

3. Συναυλία από τους Q Veen στον Μάνο Χατζιδάκι με τον Παναγιώτη Μάργαρη


Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν και παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις του: 8.300 άτομα.

2019
3ο bMF

Θεματική Ενότητα: 
«Φωνές
Αφανών»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Δρ. Μέργου Μαρία

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις εκδηλώσεις:

1 House Keys  με τους Terrasse Ensemble (Ελβετία)

Υποστηρικτές:
Ελβετική Πρεσβεία, Σύλλογος Επιστημόνων Ελβετίας, Ελληνική βιβλιοθήκη Ζυρίχης.

2 Guitar Galaxy με τον διεθνούς φήμης κιθαρίστα Παναγιώτη Μάργαρη (Συναυλία).

3 Αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα

Ορχήστρα εγχόρδων του Κέντρου Ελληνικής Μουσικής

Διεύθυνση Ορχήστρας: Ανδρέας Τσιλίκας (Συναυλία)


Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν και παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις του: 9.500 άτομα.

2020 
4ο bMF 

Θεματική Ενότητα:
«Παρά Τόπον»

Καλλιτεχνική Διευθύντρια: Μαρία Βαρδάκα

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις εκδηλώσεις:

1 Βάκχες Ευριπίδης

Σκηνοθεσία: Χρήστος Σουγάρης

Συμπαραγωγή: People Entertainment Group και ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης

2 Αυλίδα Μικρές Ταφές

Ποιητές από όλη την Ελλάδα καταθέτουν τα ποιητικά κτερίσματα στους τάφους που άνοιξε η πανδημία

3 L. V. Beetoven 250 χρόνια από τη γέννησή του με την Sinfonietta Αθηνών (Συναυλία).

4 Σταμάτης Κραουνάκης και Σπείρα (Συναυλία)


Το φεστιβάλ επισκέφθηκαν και παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις του: 3.200 άτομα (Covid-19).

Θεματική ενότητα του 5ου bMF είναι:

«ΠΑΛιΜΨΗΣΤΟ #21»

Παλίμψηστος -η -ο [palimpsistos] : για αρχαίο χειρόγραφο (πάπυρο, περγαμηνή), του οποίου το αρχικό κείμενο ξύστηκε για να γραφτεί πάνω σε αυτό άλλο κείμενο: ~  κώδικας. Παλίμψηστη περγαμηνή. || (ως ουσ.) το παλίμψηστο. [λόγ. < ελνστ. παλίμψηστος]

Λεξικό της κοινής νεοελληνικής

 

«Τι άλλο από ένα φυσικό και ανθεκτικό παλίμψηστο είναι ο ανθρώπινος νους… αιώνια στρώματα από ιδέες, εικόνες, αισθήματα έχουν πέσει πάνω στον νου μας απαλά σαν φως. Καθένα τους έμοιαζε να σβήνει όλα όσα υπήρχαν. Όμως, πραγματικά, κανένα τους δεν σβήστηκε ποτέ»

Τhomas de Quincey

 

Με αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και με την σκέψη μας στο βιβλίο του Χαλκιδέου Γιάννη Σκαρίμπα «Το 21 και η Αλήθεια», το 5ο bMF θα επιχειρήσει δια της Μεθόδου των «Παλιμψήστων», να ρίξει φως στη αέναη διαδικασία στην οποία εγγράφεται και σβήνεται το παρελθόν για να επανεγγραφεί το παρόν στον τόπο που μας περιέχει. 

Το «Παλίμψηστο» έχει διπλή υπόσταση. Είναι συγχρόνως μνήμη και λήθη, ίχνος μιας εξαφάνισης και συγχρόνως φορέας μιας δημιουργίας, είναι παρουσία που ανακαλεί, αντηχεί και ενσωματώνει την απουσία, είναι τάφος και λίκνο, είναι ένα και πολλά μαζί. Ενδεικτικά από τις πολλές αιτήσεις συμμετοχής στο 5ο bio Mechanical Festival, αναφέρουμε:

Α. Θέατρο
  1. Η μικρή μέσα στο σκοτεινό Δάσος | Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης | Black Forest
  2. Αγάπη στο χωρίο | Σκηνοθεσία: Νίκος Καραγέωργος | ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου
  3. Λουκής Λάρας του Δημήτρη Βικέλα | Σκηνοθεσία: Γιάννης Παρασκευόπουλος | ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας
  4. Κάτω από τα αγάλματα | Σύλλογος ΑμεΑ Άνθρωπος Ελπίδα Πολιτισμός
  5. Μυθικός Κύπος (παιδικό θέατρο) | Σκηνοθεσία: Μαρίνα Μέργου | Θέατρο Χαλκίδας
  6. Βάτραχοι του Αριστοφάνη | Σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα | Θέατρο Χαλκίδας
Β. Μουσική
  1. Φωτεινή Βελεσιώτου
  2. Sol Meridional 
  3. Τάνια Κικίδη
Γ. Κινηματογράφος
  1. Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αλεξάνδρειας
  2. Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης
Δ. Χορός
  1. Rejection vol. 2 | Derty Granny Tails
  2. Σβάρα… από τον Τρυγαίος | Σύλλογος ΑΛΩΝΑΚΙ
Ε. Εκθέσεις
  1. Φωτογραφικά Παλίμψηστα | Θοδωρής Νικολάου
  2. Ζωγραφικής | 2ο Εργαστήριο Ζωγραφικής Καλών Τεχνών ΑΠΘ
  3. Ιστορίες γυναικών | Μαριάνθη Σπύρου
ΣΤ. Εργαστήρια – Performance
  1. Installation Art Therapy | ΕΠΑΨΥ
  2. Φάτα Μοργκάνα | Ευαγγελία Μπασδέκη

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ BMF

Α. Παραγωγή
Ασφάλεια - Αστική ευθύνη 800,00 €
Άδεια παράστασης 200,00 €
Μεταφορές 500,00 €
Β. Ανθρώπινο δυναμικό
Τεχνικός ήχου - φωτισμού 1.700,00 €
Φύλλαξη εγκαταστάσεων 3.500,00 €
Γραμματειακή υποστήριξη 700,00 €
Γ. Εκδηλώσεις - Εκθέσεις
Φιλοξενία παραγωγών 2.800,00 €
Ηλεκτρική κατανάλωση 1.200,00 €
Εκδήλωση 40 χρόνων ΘΧ (λεύκωμα) 10.000,00 €
Έξοδα μεταφοράς παραγωγών 1.500,00 €
Διαμόρφωση χώρου 700,00 €
Δ. Ενοικίαση εξοπλισμού
Ενοικίαση - τοποθέτηση κερκίδας 7.000,00 €
Ενοικίαση παρασκηνίων τύπου ISO BOX 1.200,00 €
Ενοικίαση WC 500,00 €
Τεχνικός εξοπλισμός 4.000,00 €
Ε. Επιπλέον έξοδα
Επικοινωνία 2.500,00 €
Έντυπο υλικό φεστιβάλ 2.400,00 €
Λοιπά έξοδα 500,00 €
Γενικό Σύνολο 41.700,00 €

Ανταποδοση

Χορηγός παραγωγης
ΕΠΙΠΕΔΟ

Xορηγός παραγωγής "Βάτραχοι" του Αριστοφάνη

Αποκλειστικός

χορηγός παραγωγής
1.500 €
  • Διαφημιστικό φυλλάδιο ΘΧ
  • Πίσω όψη εισιτηρίου ΘΧ
  • Εναέρια baner ΘΧ
  • Αφίσες ΘΧ
  • Ιστοσελίδα χορηγών ΘΧ
  • Πρόγραμμα ΘΧ
  • Φουαγέ ΘΧ
1.500 €
advanced divider
Χορηγός φεστιβάλ
ΕΠΙΠΕΔΟ

Xορηγός 5ου bio - Mechanical Festival

Αποκλειστικός Ι

χορηγός φεστιβάλ
4.000 €
  • Μπλούζες εθελοντών
  • Εναέρια baner bMF
  • Αφίσες bMF
  • 1η σελίδα ιστ. bMF
  • Πρόγραμμα bMF
  • Φουαγέ bMF
  • Ιστοσελίδα χορηγών bMF
4.000 €

Αποκλειστικός ΙΙ

χορηγός φεστιβάλ
3.500 €
  • Μαξιλάρια θεατών
  • Εναέρια baner bMF
  • Αφίσες bMF
  • 1η σελίδα ιστ. bMF
  • Πρόγραμμα bMF
  • Φουαγέ bMF
  • Ιστοσελίδα χορηγών bMF
3.500 €
advanced divider
Καθολικός χορηγός
ΕΠΙΠΕΔΟ

Καθολικός χορηγός

Σημειώσεις:1. Ανάλογα με το μέγεθος της χορηγίας, θα υπάρχει διαβάθμιση στο μέγεθος του λογοτύπου.
 2. Οι καθολικές χορηγίες αφορούν περίοδο προβολής ενός έτους. Σε περίπτωση χορηγίας ποσού μεγαλύτερου από τις παραπάνω κατηγορίες, θα υπάρξει προβολή του χορηγού και για το επόμενο έτος. 
 3. Οι καθολικοί χορηγοί θα προβάλλονται με μεγαλύτερο μέγεθος λογοτύπου σχετικά με τους λοιπούς χορηγούς.

Οι ανθρωποι

Διοικητικό Συμβούλιο

Πρόεδρος: Ζωή Λιβανίου
Αντιπρόεδρος: Αστέριος Κουρούπης
Γεν. Γραμματέας: Χαρά Γεωργιάδη
Ειδ. Γραμματέας: Παναγιώτης Τζαφέρος


Ταμίας: Ελένη Αλεξανδρή
Υπ. Υλικού: Ματούλα Αναστασίου
Υπ. Επικοινωνίας: Μαίρη Χουλιέρη
Ειδικός Σύμβουλος: Θεόφιλος Ιάσονας Τσουκαλάς

Καλλιτεχνική Επιτροπή 5ου bio – Mechanical Festival

Μαρία Βαρδάκα | Σκηνοθέτης – Θεατρολόγος
Κατερίνα Γιαμά | Δημοσιογράφος – Ποιήτρια
Πέννυ Θεοδοσίου | Φωτογράφος
Βάσω Λευκούδη | Φιλόλογος – Ηθοποιός
Αργυρούλα Μαγγοπούλου | Δασκάλα χορού – χορεύτρια
Δημήτρης Μακρής | ΜουσικόςΜαίρη Μουρσελλά | Αρχιτέκτων – π. πρόεδρος Θ.Χ.

Σοφία Μυλωνά | Τελειόφοιτη Καλών Τεχνών – Γλύπτρια
Θοδωρής Νικολάου | Φωτογράφος
Κωνσταντίνος Οικονόμου | Κινηματογραφιστής
Αντώνης Παναγιωτόπουλος – Πιπεριάν | Γραφίστας
Βάσια Σκούρα | Ηθοποιός – Βρεφονηπιοκόμος
Μαίρη Χουλιέρη | Μουσικός – εκπρόσωπος Δ.Σ

advanced divider

Βατραχοι

Σημείωμα σκηνοθέτη

Οι Νεοέλληνες  έχουμε την τύχη να είμαστε οι άμεσοι αποδέκτες μιας σπουδαίας κληρονομιάς: Αυτής των πολιτικών, πολιτιστικών και επιστημονικών επιτευγμάτων που συντελέστηκαν σε αυτόν τον τόπο, δυόμισι και τρεις χιλιάδες χρόνια πριν∙ των επιτευγμάτων που αποτέλεσαν τη βάση του σύγχρονου ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Στο θέατρο έχουμε την τύχη και τη χαρά να συνδιαλεγόμαστε με ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια αυτής της κληρονομιάς, τη δραματική ποίηση. Η δραματική ποίηση των αρχαίων Ελλήνων είναι  παρούσα στο σύγχρονο παγκόσμιο θέατρο ως θεμέλιο, αλλά και ως επαναπροσδιορισμός, ως ένα αέναο παλίμψηστο.

Όταν οριοθετήθηκε η θεματική του 5ου bio – Mechanical Festival ως Παλίμψηστο #21, η απόφαση για την επιλογή έργου, για την καλοκαιρινή παράσταση του Θεάτρου Χαλκίδας ήταν μονόδρομος: Αρχαίο δράμα. Η υπόσταση του ίδιου του φορέα, που προάγει τη συλλογική, εθελοντική δράση, η δυναμική και η σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζει τις καλλιτεχνικές προκλήσεις, αλλά και η εμπειρία που έχει αναπτύξει την τελευταία δεκαετία στο ανέβασμα αρχαίων τραγωδιών και κωμωδιών, ενίσχυσε την απόφαση. Και από τα τόσα σημαντικά έργα αυτής της κληρονομιάς, η σύγχρονή μας συγκυρία έδειχνε επισταμένα τους Βατράχους του Αριστοφάνη.

Σε αυτό το έργο του, ο Αριστοφάνης βάζει τον Διόνυσο να αποφασίζει να κατέβει στον Άδη και, σε ένα οριακό σημείο για την πόλη, να επιχειρεί, για τη σωτηρία της,  να ξαναφέρει στη ζωή έναν από τους θανόντες δραματικούς ποιητές, τους τελευταίους εκπροσώπους του δράματος υψηλής ποιητικής και ιδεολογικής αξίας.

Σε αυτό το οριακό σημείο για τον σύγχρονο πολιτισμό μας, μετά από έναν ολόκληρο χρόνο εγκλεισμού, κοινωνικής αποξένωσης και επισταμένης προσπάθειας απαξίωσης των θεσμών, η επαναφορά του θεάτρου, αλλά και του συνόλου της πολιτιστικής δραστηριότητας, στην κοινωνική ζωή είναι ύψιστης σημασίας. Ο χορός των Μυστών του Θεάτρου Χαλκίδας με τους αφοσιωμένους, ακάματους συνεργάτες του, ερασιτέχνες και επαγγελματίες,  ετοιμάζεται να υλοποιήσει αυτή την προσδοκία, με όχημά του τους Βατράχους του Αριστοφάνη, ένα έργο ύμνο στο θέατρο. 

Μαρία Βαρδάκα

Σκηνοθέτης- Θεατρολόγος

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ

Ο χρόνος που γεννήθηκε ο μεγαλύτερος κωμικός ποιητής, στο Δήμο Κυδαθηναίων, δεν είναι γνωστός. Άλλοι τον τοποθετούν το 453 π.χ. άλλοι το 452π.χ. και άλλοι το 445 π.χ. το 456 π.χ.  πέθανε το 385 π.χ.

Θεωρείται  ο πατέρας της Αττικής Κωμωδίας, καθώς και ο μεγαλύτερος Αρχαίος θεατρικός συγγραφέας κωμωδιών. Τα θέματά του δεν περιορίζονται σε γενικούς χαρακτήρες και ανθρώπινα ελαττώματα αλλά, (και αυτό έκανε συνηθέστερα), αναφερόταν  ονομαστικά σε πρόσωπα και μάλιστα πολιτικών ανδρών, τα οποία διακωμωδούσε. Κυριάρχησε επί 40 έτη στη σκηνή των Αθηνών.

Ο Πλάτωνας θαύμαζε τον Αριστοφάνη και ο Γκαίτε λέει για αυτόν πως «όποιος δεν διάβασε τον ευνοούμενο των χαρίτων δεν γνωρίζει την αρχαία Αθήνα».

Ο Αριστοφάνης πολεμώντας τους δημαγωγούς και τους σοφιστές, ήταν ο κήρυκας της Ειρήνης και οι δημιουργίες του, καθώς παίζονται και σήμερα, διατηρούν το πνεύμα του και την ψυχή του έργου του.

Από τα πρώτα του έργα (Βαβυλώνιοι και Αχαρνείς) , κτυπά τους πολιτικούς και ιδιαίτερα τον Κλέωνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κανένας δεν τολμούσε να παραστήσει τον Κλέωνα γι αυτό αναγκάστηκε να παίξει ο ίδιος ο ποιητής.

Έλαβε συνολικά δέκα πρώτα βραβεία σε θεατρικούς διαγωνισμούς όπως στα Λήναια και στα Μεγάλα Διονύσια.

Οι  «Αχαρνείς»  είναι η αρχαιότερη κωμωδία η οποία σώζεται. Διδάχθηκε το 425 π.χ. στα Λήναια όταν ο Αριστοφάνης ήταν 21 ετών και πήρε το πρώτο βραβείο.

Οι «Βάτραχοι» διδάχθηκαν στα Λήναια το 405 π.χ. και απέσπασαν επίσης το πρώτο βραβείο.

Ανάλογα με το θέμα τους οι κωμωδίες του Αριστοφάνη μπορούν να χωριστούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες

Στις κωμωδίες με πολιτικά θέματα ( Αχαρνείς, Ιππείς,  Λυσιστράτη,  Ειρήνη)

Στις κωμωδίες με θέματα την πνευματική ζωή (Νεφέλες, Θεσμοφοριάζουσες, Βάτραχοι).

Ο Αριστοφάνης έζησε την εποχή του Πελοποννησιακού Πολέμου, (431 – 404)π.χ. και την περίοδο της παρακμής η οποία ακολούθησε μετά.

Η κοινωνική του  θέση καθόρισε τις ιδέες του και την τάξη του. Ανήκε στους φανατικούς ειρηνόφιλους και συντηρητικούς μαζί. Θεωρούσε σαν ιδανικό του την Αθήνα του Αριστείδη και αγωνιζόταν να ξαναφέρει πίσω τα πρώτα εκείνα δοξασμένα χρόνια μετά τα Μηδικά, τότε που κυβερνούσαν ακόμη οι ολιγαρχικοί.

Από τις 40 κωμωδίες του σώζονται σήμερα οι 11.

Συντελεστες

Σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα
Σκηνικά: Μαίρη Μουρσελλά
Κοστούμια: Βάσω Λευκούδη
Μουσική σύνθεση και διδασκαλία: Κωνσταντίνος Κουρμπέτης
Χορογραφία: Δήμητρα Αγραφιώτη
Φωτισμός: Πέννυ Θεοδοσίου
Βοηθός σκηνοθέτης: Βάσια Σκούρα

Συμμετέχουν (με αλφαβητική σειρά) οι:

Ελένη Αλεξανδρή

Μίνα Βαμβάκου

Ευρώπη Ευαγγελοπούλου

Σουζάνα Ζαχαριάδου

Κώστας Καλόγηρος

Σωτήρης Καλοδήμος

Βούλα Κοκονού

Κωνσταντίνα Κόλια

Βασιλική Κοτσανταμπάνη

Δέσποινα Κοτρούτσου

Βασιλεία Κρητικού

Ζωή Λιβανίου

Έστερ Σώτια Λουκά

Σωτήρης Μουσελίμης

Αντώνης Μπακλαγεμέζης

Κώστας Ντεγιάννης

Άννα Οταπασίδου

Μορφούλα Παπαελευθερίου

Γιάννης Παρχαρίδης

Ζωή Πολυχρόνου

Ηλέκτρα Σιμωνετάτου Χρηστιάδου

Παναγιώτης Τζαφέρης

Έλενα Φωτιά

Άννα Χειμώνα

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΌΣ ΒαΤΡΑΧΟΙ

Σκηνοθεσία 2.700 €
Σκηνικά- Κοστούμια 2.500 €
Πρωτότυπη Μουσική 1.500,00 €
Εκτυπώσεις 2.500 €
Κατασκευή Σκηνικών 500 €
Τεχνικός ήχου 750 €
Σχεδιασμός Αφίσας & προγράμματος 400 €
Σύνολο εξόδων 10.850 €

ΣΎΝΤΟΜΟ ιστορικο παραστασεων

ΘΧ στο Θέατρο Αυλδιείας Αρτέμιδος

2012
Ιφιγένεια εν Αυλίδι, Ευριπίδης

Σκηνοθεσία Γιώργος Σμπυράκης / Μετάφραση: Κ. Τοπούζη

Η Ιφιγένεια ξαναγυρνά στον τόπο της θυσίας της. Μία παράσταση που παρέχει μια ταυτότητα τόπου με διεθνή αναγνώριση απαραίτητη προϋπόθεση για την προώθηση και ανάπτυξη της περιοχής.


Δόθηκαν έξι παραστάσεις στο θέατρο Αυλιδείας Αρτέμιδος με
προσέλευση κοινού 1.680 άτομα.

2013
Λυσιστράτη, Αριστοφάνης

Σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα / Μετάφραση: Κώστα Ταχτσή

Σε αυτό το έργο ο Αριστοφάνης κάνει μια ουτοπιστική, αλλά ταυτόχρονα εντελώς πρωτοποριακή πρόταση για
την εποχή του. Βάζει τις γυναίκες οι οποίες δεν είχαν ούτε καν δικαίωμα ψήφου να «παίρνουν τα πράγματα
στα χέρια τους» με στόχο να δώσουν λύση στο πρόβλημα της πόλης τους και όλων των Ελληνικών πόλεων
συνολικά, και να τα καταφέρνουν.


Δόθηκαν εννέα προγραμματισμένες παραστάσεις και δύο έκτακτες λόγω μεγάλης προσέλευσης κόσμου. Την Παράσταση παρακολούθησαν 3.300 άτομα.

2014
Παραμύθι χωρίς όνομα, Ιάκωβος Καμπανέλης

 

Σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα

Το Θέατρο Χαλκίδας τολμά και καταπιάνεται με έναν από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες συγγραφείς. Ανεβάζει στη σκηνή του Θεάτρου Αυλιδείας Αρτέμιδος ένα παραμύθι, Ένα παραμύθι που έχει μια αληθινή βάση η οποία πατάει στη πίστη για ένα καλλίτερο αύριο, στην πεποίθηση ότι μπορεί να μη ζήσαμε καλά, αλλά σίγουρα μπορούμε να ζήσουμε καλλίτερα. Δόθηκαν εννέα παραστάσεις στο θέατρο Αυλιδείας Αρτέμιδος.


Την παράσταση παρακολούθησαν 2.520 άτομα.

2015
Ένα καπέλο από ψάθα Ιταλίας, Ευγένιος Λαμπίς

Σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα / Μετάφραση: Μαριάνας Κάλμπαρη

Η παράσταση πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2015 στο θέατρο Αυλιδείας Αρτέμιδος σε 12 παραστάσεις και ξανά παίχτηκε τον Μάρτιο του2016 στο Δημοτικό θέατρο Χαλκίδας.


Την παράσταση παρακολούθησαν 4.680 άτομα.

2016
Εκκλησιάζουσες, Αριστοφάνης


Σκηνοθεσία: Μαρία Βαρδάκα Μετάφραση: Κώστα Ταχτσή

2017
Η Ιφιγένεια στην χώρα των Ταύρων, Ευριπίδης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κατσάνος

Ο Ευριπίδης με τη λήξη της πρώτης φάσης του Πελοποννησιακού Πολέμου (414π.χ) διδάσκει μια τραγωδία φυγής. Μιας φυγής που είναι όμως στην κυριολεξία νόστος. Αυτόν τον πόνο της επιστροφής και της περιπέτειας που τον ακολουθούν. 


Πραγματοποιήθηκαν δέκα τρεις παραστάσεις. Την παράσταση παρακολούθησαν 1.900 άτομα.

2018
Ελένη, Ευριπίδης

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κατσάνος  Μετάφραση: Α. Δημητριάδη


Πραγματοποιήθηκαν έντεκα παραστάσεις. Την παράσταση παρακολούθησαν 2.952 θεατές.

2019
Πηνελοπιάδα, εμπνευσμένο από το έργο της Μ. Ατγουντ

Διασκευή: Μαριάνα Βαλσαμά  Σκηνοθεσία: Μαρίνα Μέργου

ΑυτοΒιοΘανατογραφία μιας Βασίλισσας

Η Πηνελόπη η Βασίλισσα της Ιθάκης και πιστή σύζυγος του Οδυσσέα είναι πλέον μόνιμη κάτοικος του Κάτω Κόσμου Αφηγείται τη δική της εκδοχή και μας δίνει μια άλλη οπτική του μύθου.


Πραγματοποιήθηκαν έντεκα παραστάσεις. Την παράσταση παρακολούθησαν 3.300 θεατές.

2020
Αναχώρηση από την από την Ωγυγία, Ραψωδία ε Ομήρου Οδύσσεια

Δραματουργική – Σκηνοθετική Επιμέλεια: Μαρία Βαρδάκα


Μια παράσταση αναλογίου της ραψωδίας ε με σύγχρονα κείμενα και τραγούδια


Την παράσταση παρακολούθησαν 620 άτομα (Covid-19).

advanced divider

Επικοινωνια

Αν επιθυμήστε να επικοινωνήσουμε μαζί σας, συμπληρώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.